Welcome to My humble Scribblings, where I scribble on normal, daily happenings (which sometimes I take for granted), and on emotional expressions which are most often difficult to do verbally. I don't offer much except for sweet memories, self-reflection, and probably some new lessons for life. Happy Reading!

Sunday, January 15, 2012

kutu b*b*

tadi kisah fathinah, kali ni kisah akmal pulak. ada satu hari tu, saya perasan ada satu dot kecil di kelopak mata kiri bawah akmal. bila check macam takde apa2. lama-kelamaan dot tu semakin besar dan hitam. bila saya cuba tarik benda tu, akmal nangis. i totally have no idea what that was sehinggalah babysitter bagitau yang benda tu ialah kutu b*b*!!. malam tu saya perasan kutu tu dah makin besar. saya cuba tarik tapi tak boleh tambahan pula si akmal ni menangis je. badan dia pun dah panas macam demam. so the next day first thing in the morning, kami pun bawaklah akmal ke pku, jumpa dr maizatul lagi...

haa... besar tak kutu yg melekap kat bawah mata akmal tu? otw to pku ni
dr mai sedang mencabut kutu tersebut. 3 nurses pegang akmal yang dibedung.

doktor letak antibiotik pada tempat yg kena gigit.


hmmm... itulah kisahnya hero saya ni... dia punya melalak, satu pku dengar! dahlah dalam tu ramai students and staff masa kita bawak dia. doktor bagi akmal ubat demam juga, tapi nasib baiklah demam dia sekejap je.


No comments: